• Bize Ulaşın
  • +90 212 982 75 10
  • info@hedefenformasyon.com.tr
HETAHETAHETAHETA
  • Ana Sayfa
  • Yazılım
    • Heta+ Kurumsal Yönetim
    • Robotik Süreç Otomasyonu (RPA)
    • Kurumsal Yazılım
    • Özel Yazılım
    • Mobil Uygulama
    • Entegrasyon Hizmetleri
  • Dijital Pazarlama
    • GOOGLE Reklam
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • Sosyal Medya Reklam
  • Web Çözümleri
    • Kurumsal Web Çözümleri
    • E-Ticaret Çözümleri
    • Opencart E-Ticaret
  • SEO
  • SEO Analiz
  • Kurumsal Çözümler
    • Marka Tescili
    • KVKK Hizmetleri
  • Blog
  • Hakkımızda
  • İletişim
✕

Sosyal Medya ve Sanat Sergileri

  • Ana Sayfa
  • Blog
  • BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
  • Sosyal Medya ve Sanat Sergileri
Yayımcı: HEDEF Enformasyon : 16 Eylül 2022
Kategoriler
  • BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
  • Marketing
  • Sosyal Medya
  • Sosyal Medya Reklam
Etiketler
  • içerik
  • Instagram
  • marketing
  • sosyal medya
sosyal medya ve sergiler

sosyal medya ve sergiler

Sergilerin Ölümsüzleştirilmesinde Sosyal Medyanın Gücü

Sergilemek kelimesi; kelime anlamı itibari ile “sunmak, göstermek, teşhir etmek” anlamlarına gelmektedir. Bu bağlamda sanat sergileri, geçmişten günümüze eserleri sunma amaçlı kullanılmıştır. Bir eseri sergilemek, sunulan eseri insanlara tanıtarak bir farkındalık oluştururken esere duyulan ilgiyi yükseltebilir, eser duyulan duyguları değiştirebilir ve güçlendirebilir. Bu da eserin potansiyel alıcısı ile buluşmasını veya yeni bir potansiyel oluşturmasına olanak tanır.

Sanat sergileri, sanat eserlerinin sanatsever kitleler ile bir araya getirildiği alanlar ve aktivitelerdir. Eserler, hedef kitleye; sunulmak, satılmak, tanıtılmak amacı ile sergilenir. Sergiler; düşünceleri değiştirmek, farkındalık yaratmak, bir konuya dikkat çekmek ve davranışları yönlendirmek gibi amaçlar ile düzenlenebildiği gibi; sanatçıların toplum tarafından bilinirliğini artırmak gibi farklı amaçlarla da organize edilebilmektedir.

Bir sanat eseri, sergilendiği anda bir iletişim aracına dönüşür. Eserle sanatsever arasında en az bir duyuya hitap eden bir bağ oluşur. Sanatseverlerin asıl amacı, sergilerdeki orijinal eserleri görmektir. Günümüzdeki en önemli iletişim kanalları ise sosyal medya platformlarıdır.  Ziyaretçilerin gerçek esere ulaşması, serginin fotoğraflarının çekilmesi ve bu fotoğrafların sosyal medya platformlarına yüklenmesi ile sergi bitse dahi sanatseverlere görsel kaynak sunulmaya ve bilgi yayılmaya devam eder.

Dünya ‘da Müze ve Sergiler

Sanat sergilerinin bulunmadığı dönemlerde, sanat eserleri sadece müzayedeler aracılığı ile görülebilmişlerdir. Sonraları, kiliseler ve saraylar duvar resimleri ve mozaiklerin sergilendiği bir alan gibi işlev görmeye başlamıştır. Halka açık sergilerin başlangıcı olarak kabul edilen bu yeni yüzyılda iki önemli mekan karşımıza çıkmaktadır. 1759 yılında Londra’da açılan British Museum ve 1793 ’te Paris ’te açılan Louvre Müzesi. Louvre Müzesi başlangıçta kent kalesi olarak inşa edilmiştir. Daha sonra Beşinci Charles için saraya dönüştürülmüştür. Son olarak 18. yüzyılda müze haline gelmiştir. Sergileme tarihi açısından önemli bir yere sahip olan başka bir mekan da Roma ’da yer alan The Capitoline Museum ’dur. 1734 yılında inşa edilmiştir. Müzede yer alan eserler, herhangi bir içerik veya sembole bağlı kalmadan gelişigüzel yerleştirilmiştir. 1876 ’da Amerika’da Charles Willson Peale tarafından, ‘The Museum of Rational Entertaintment (Rasyonel Eğlence)’ isimli ilk halka açık müze hayata geçmiştir. Bu sayede gizli kalmış kültür perdesi aralanarak, hazineler açığa çıkmıştır. Dünya fuarları sayesinde günümüz sergilerinin ilk örnekleri 19. yüzyılın sonlarında ve 20. yüzyılın başlarında ortaya çıkmıştır.  

Sergiler, müzeler ve sanat galerileri için benzersiz iletişim araçlarıdır. Müze sergilerinin en önemli özelliği uzun süreli olmalarıdır. Sanat galerilerinin sergileri ise müze sergilerinin aksine geçici olmalarından ötürü bağımsız olarak tasarlanabilmektedir. Yani belirli bir kurala bağlı kalmaksızın serginin içeriği ne gerektiriyorsa o şekilde planlanabilir. Aynı zamanda gelişen yazılım teknolojisi sayesinde dünyanın diğer ucundaki sergiler, sanal tur aracılığıyla istediğiniz zaman istediğiniz yerden gezilebilmektedir.

Paylaş
25

İlgili İçerikler

E-Tİcarette Yazılım Türleri

E-Tİcarette Yazılım Türleri

29 Eylül 2023

E-Ticaret İçin Hazır Scriptler ve Özel Yazılımlar


Devamını Oku
Nodejs Nedir

Nodejs Nedir

22 Haziran 2023

Node.Js


Devamını Oku
Chat GPT nedir

Chat GPT nedir

6 Haziran 2023

ChatGPT


Devamını Oku
Hızlı Erişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim
Eğitimler
  • Sertifikalı Eğitimler
  • Kurumsal Eğitimler
Yazılım Hizmetleri
  • Kurumsal Yazılım
  • Mobil Uygulama
  • E-Ticaret Entegrasyonları
Web Site Hizmetleri
  • Kurumsal Web Site
  • E-Ticaret Hizmetleri
  • Opencart Yazılım
Dijital Pazarlama
  • Google Reklam
  • Sosyal Medya Reklam
  • Sosyal Medya Yönetimi
SEO
  • SEO Optimizasyon
  • SEO Analiz
  • SEOBOT

Hedef Enformasyon Teknolojileri olarak başlıca; kurumsal yazılım, mobil yazılım, e-ticaret, SEO, reklam vb. internet teknolojileri alanlarında faaliyet gösteren firmamız, hizmet yelpazesini her geçen gün arttırmaktadır. Dijital Akademi tarafında ise Satış Artırıcı Faaliyetler, Dijital Pazarlama Eğitimleri, Robotik Kodlama Eğitimleri ve Internet Teknolojileri alanlarında sertifikalı seminerler ve eğitimler düzenlemektedir...

2018-2022 © Hedef Enformasyon Teknolojileri ve Akademi Tic. Ltd. Şti.
Tüm Hakları Saklıdır.