• Bize Ulaşın
  • +90 212 982 75 10
  • info@hedefenformasyon.com.tr
HETAHETAHETAHETA
  • Ana Sayfa
  • Yazılım
    • Heta+ Kurumsal Yönetim
    • Robotik Süreç Otomasyonu (RPA)
    • Kurumsal Yazılım
    • Özel Yazılım
    • Mobil Uygulama
    • Entegrasyon Hizmetleri
  • Dijital Pazarlama
    • GOOGLE Reklam
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • Sosyal Medya Reklam
  • Web Çözümleri
    • Kurumsal Web Çözümleri
    • E-Ticaret Çözümleri
    • Opencart E-Ticaret
  • SEO
  • SEO Analiz
  • Kurumsal Çözümler
    • Marka Tescili
    • KVKK Hizmetleri
  • Blog
  • Hakkımızda
  • İletişim
✕

E-A-T Ve SEO

  • Ana Sayfa
  • Blog
  • BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
  • E-A-T Ve SEO
Yayımcı: HEDEF Enformasyon : 24 Ocak 2022
Kategoriler
  • BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
  • Web Site
Etiketler
  • içerik
  • seo
  • teknik
e-a-t

e-a-t

Bilinçli internet kullanıcıları, çoğu zaman internette karşılaştığı içeriklerin doğruluğunu ve güvenilirliğini sorguluyor. Herkesin fikir ve düşüncelerini paylaşabildiği ve denetimsiz açık kaynak olan internette çok fazla bilgi kirliliği ile karşılaşabiliyoruz. Dünya üzerindeki internet kullanım oranları geliştikçe; güvenilir olmayan ile güvenilir içerikler, iç içe geçmeye devam ediyor. Google ise son yıllarda bu alana daha çok eğilmiş ve yanlış bilgiler içeren, kötü yazılmış içeriklere karşı büyük bir hassasiyet içerisine girmiş bulunmakta.

E-A-T Nedir?

Google, bu noktada yüksek kaliteli ve ustalıkla yazılmış olan içerikleri tarayıp öne çıkarmak için sürekli algoritmalar geliştiriyor. İşte E-A-T kavramı da burada devreye giriyor. “E-A-T” in açılımı İngilizce olarak “Expertise, Authoritativeness, Trustworthiness” kelimelerinin baş harfleridir. Türkçe ’ye çevirecek olursak; Uzmanlık, Yetkinlik ve Güvenilirlik olarak karşımıza çıkar. Aranan bilginin en doğru ve güvenilir olacak şekilde, üst sıralarda görünmesini amaçlayan bir algoritmadır. Bu doğrultuda Google, sıralama yaparken içeriğinizde bir takım özelliklerin bulunmasını ister. Bu özellikleri aşağıdaki gibi detaylandırabiliriz;

Uzmanlık (Expertise)

Google ’ın içeriklere bakarken en çok dikkat ettiği kriterlerden biri, içeriğin yazarının konuya hakim olmasıdır. Özellikle kapsamlı ve uzmanlık gerektiren sektörel ve/veya teknik içeriklerde, içeriğin uzman elinden çıkması, Google için esastır. Üretilen içerik, toplum tarafından anlaşılır, özenli, akıcı ve bilgilendirici olmalıdır. Ses dosyaları ve görsellerle içeriği pekiştirmek de yararlı olacaktır.

Yetkinlik (Authoritativeness)

İçerik yazarının konu hakkındaki yetkinliği ve referansları E-A-T algoritmasındaki puanlamayı destekler. Yazarın bu konular hakkındaki yazdığı yazılar veya içerisinde bulunduğu projeler, konuda otorite sahibi olduğunu gösterir ve içeriğin sıralamasına katkı sağlar.

Güvenilirlik (Trustworthiness)

İnternet kullanıcıları için güvenilirlik esastır. Kullanıcıların siteye, markaya ve içeriğe güven duyması gerekir ki ilgili sayfaya ulaşım sağlasınlar. İçeriklerdeki tutarlılıklar ve doğru yönlendirmeler E-A-T puanını yükseltir ve kullanıcıların sayfayı ziyaret edip; alışveriş yapma, katılım sağlama veya içerikleri okuma oranını artırır.

E-A-T puanı, sayfanın mevcut değerini belli ederken, ilgili web sitesinin geleceğine dair bir öngörü de göstermiş olur. Google sıralamaları için E-A-T puanları esastır. Öyle ki; Google, içerik ve sayfa kalitesini (Page Quality) değerlendirirken direkt olarak E-A-T derecesini esas alır.

YMYL ile de direkt olarak ilgili olan E-A-T puanı, ilgili web sitesinin SEO açısından genel durumunu değerlendirirken oldukça önemli bir yere sahiptir.

Paylaş
64

İlgili İçerikler

E-Tİcarette Yazılım Türleri

E-Tİcarette Yazılım Türleri

29 Eylül 2023

E-Ticaret İçin Hazır Scriptler ve Özel Yazılımlar


Devamını Oku
Nodejs Nedir

Nodejs Nedir

22 Haziran 2023

Node.Js


Devamını Oku
Chat GPT nedir

Chat GPT nedir

6 Haziran 2023

ChatGPT


Devamını Oku
Hızlı Erişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim
Eğitimler
  • Sertifikalı Eğitimler
  • Kurumsal Eğitimler
Yazılım Hizmetleri
  • Kurumsal Yazılım
  • Mobil Uygulama
  • E-Ticaret Entegrasyonları
Web Site Hizmetleri
  • Kurumsal Web Site
  • E-Ticaret Hizmetleri
  • Opencart Yazılım
Dijital Pazarlama
  • Google Reklam
  • Sosyal Medya Reklam
  • Sosyal Medya Yönetimi
SEO
  • SEO Optimizasyon
  • SEO Analiz
  • SEOBOT

Hedef Enformasyon Teknolojileri olarak başlıca; kurumsal yazılım, mobil yazılım, e-ticaret, SEO, reklam vb. internet teknolojileri alanlarında faaliyet gösteren firmamız, hizmet yelpazesini her geçen gün arttırmaktadır. Dijital Akademi tarafında ise Satış Artırıcı Faaliyetler, Dijital Pazarlama Eğitimleri, Robotik Kodlama Eğitimleri ve Internet Teknolojileri alanlarında sertifikalı seminerler ve eğitimler düzenlemektedir...

2018-2022 © Hedef Enformasyon Teknolojileri ve Akademi Tic. Ltd. Şti.
Tüm Hakları Saklıdır.