Sertifikalı Eğitim

Uygulamalı E-Ticaret Eğitimi

Uygulamalı E-Ticaret Eğitimi


E-TİCARET KAVRAMI

Elektronik Ticaret” anlamına gelen E-Ticaret; ürün ve hizmetlerin, tüketiciler ile internet ortamında çevrimiçi kanallar vasıtasıyla buluşturulduğu ticaret türüne verilen isimdir. Geleneksel satış yöntemlerine kıyasla e-ticaret siteleri; tüketicilere daha düşük maliyetlerle daha rahat ve hızlı hizmet sunmakta; pazarda çevrimiçi mağazalara olan talebi her geçen gün artırmaktadır.

Öyle ki; tüm Dünya ‘da 2021 Yılı pazar hacmi 4,9 trilyon Dolar olan e-ticaret pazarının, 2024 ‘te 6,4 trilyon Dolar ‘a ulaşması beklenmektedir. Bu durum da, mal ve hizmet sahiplerinin e-ticaret sektörüne yönelme ve potansiyel tüketicilerine dijital kanallar aracılığı ile erişme arzusunu canlı tutmaktadır.

E-TİCARET EĞİTİMİNİN AMACI

  • Katılımcılara e-ticaret sektörüne dair doğru bilgileri vermek, doğru yapılandırılmış çevrimiçi mağazalar ile ülke ekonomisine katma değer sağlayarak e-ticaretin yaygınlaşmasını sağlamak,
  • Katılımcıların e-ticaret sektörüne olan ilgisini canlı tutmak,
  • Katılımcıların, temsil ettikleri/edecekleri mal ve hizmetleri tüketicilerine etkili şekilde ulaştırmalarını sağlamak,
  • Katılımcıların, optimum maliyet ile e-ticaret sektöründen maksimum verimi almalarına yardımcı olmak,
  • Katılımcıların, e-ticaret sektöründe bilgili ve başarılı bireyler olmasına katkıda bulunmak.

KATILIMCILARIN KAZANIMLARI

  • Eğitim sonrası katılımcılar, e-ticaretin işleyişi hakkında detaylı bilgiler edinecek, online satışın avantajlarını fark edip hızlı bir şekilde harekete geçebilecekler,
  • Katılımcılar, e-ticaret yazılım ve donanım teknolojilerini öğrenecekler,
  • Eğitimi alan katılımcılar, e-ticaret pazarlama ve operasyon stratejilerini öğrenecekler,
  • Katılımcılar, e-ticaretin araçlarını tanımlayabilecekler,
  • Katılımcılar, ürün ve hizmetlerini başarılı bir şekilde tüketiciye sunabilecekler.

E-TİCARET EĞİTİMİNE KİMLER KATILMALIDIR?

  • E-ticaret sektörüne girmek isteyen firma veya bireyler,
  • E-ticaret alanında bilgi sahibi olmak isteyen ve kariyerini bu alanda şekillendirmek isteyen kişiler,
  • E-ticarete ilgi duyan kişiler,
  • Ürün ve hizmetlerini online/internet üzerinden satmak isteyenler,
  • Girişimciler,
  • Sosyal medyada mağaza sahibi olan şahıslar ve kobiler,
  • Dijital pazarlama alanında kendini geliştirmeyi hedefleyen öğrenciler ve yeni mezunlar,
  • Firmaların pazarlama departmanında çalışan beyaz yakalılar.

E-TİCARET EĞİTİM KONULARI


İleri Seviye E-Ticaret

E-ticarete Giriş

  • E-ticaret’ in temelleri
  • E-ticaret’ in gelişimi
  • E-ticaret sektörünün yapısı
  • E-Ticaret temel kavramlar
  • E-ticaret pazar hacmi
  • E-ticaret modelleri

E-Ticaret Yazılımı

  • E-ticaret yazılımının temelleri
  • E-ticaret sitelerinin fonksiyonları
  • E-ticaret sistem maliyetleri
  • Açık Kaynak Kodlu E-ticaret Yazılımları
  • E-ticaret Yazılım Altyapısı Seçimi
  • E-ticaretin güvenlik boyutu

E-Ticaret Politikaları

  • KVKK (Kişisel Verilerin Korunması Kanunu)
  • E-ticarette sözleşme çeşitleri
  • E-Fatura, E-Arşiv
  • Kargo, SMS ve Pazaryerleri
  • Fiyat Belirleme Politikaları

Kampanya Kurguları

  • Ödeme yöntemine göre kampanyalar
  • İade ve değişim süreçleri
  • Çapraz ve Yukarı Satış Teknikleri
  • Sosyal medya ve e-ticaret ilişkisi

E-Ticaret Fonksiyonları

  • Tema, Header, Footer ve Blok Yapıları ve Sayfa Tasarımları
  • E-ticarette Görsel Optimizasyonları
  • Çoklu Dil ve Para Birimleri
  • Blog yönetimi ve içerik üretimi
  • Ürün Yönetimi
  • Üye, Bayi ve Kullanıcı Yönetimi
  • Sistem Ayarları
  • Ödeme Yöntemleri
  • Kargo Tanımlamaları
  • XML. Muhasebe ve Entegrasyonlar
  • Sipariş Yönetimi
  • Ödeme sayfası yapısı
  • Satış Artırma Modül ve Teknikleri
  • SEO Temel Bilgiler
  • Canonical ve URL yapısı
  • SEO İçerik İmleme ve İçerik Etiketleri
  • SEO Ayarları (noindex, nofollow, robot.txt, rich snippets, arama motorları doğrulama kodları)
  • Title, Description ve Keywords yapısı
  • Dijital Pazarlama ve Yönetim Paneli İlişkisi (Google Analytics, Adwords)

Ödeme seçenekleri

  • Sanal Pos
  • Anlaşmalı ödeme sistemleri
  • Kapıda ödeme yöntemi ve Özellikleri

Performans Analizi

  • E-Ticaret Metrikleri ve Analizi
  • Verim Artırma Teknikleri
BAŞVURU FORMU

E-Ticaret Eğitimine başvurmak için lütfen aşağıdaki formu doldurunuz.