• Bize Ulaşın
  • +90 212 982 75 10
  • info@hedefenformasyon.com.tr
HETAHETAHETAHETA
  • Ana Sayfa
  • Yazılım
    • Heta+ Kurumsal Yönetim
    • Robotik Süreç Otomasyonu (RPA)
    • Kurumsal Yazılım
    • Özel Yazılım
    • Mobil Uygulama
    • Entegrasyon Hizmetleri
  • Dijital Pazarlama
    • GOOGLE Reklam
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • Sosyal Medya Reklam
  • Web Çözümleri
    • Kurumsal Web Çözümleri
    • E-Ticaret Çözümleri
    • Opencart E-Ticaret
  • SEO
  • SEO Analiz
  • Kurumsal Çözümler
    • Marka Tescili
    • KVKK Hizmetleri
  • Blog
  • Hakkımızda
  • İletişim
✕

Okunabilirlik ve Multimedya

  • Ana Sayfa
  • Blog
  • Internet Teknolojileri
  • Okunabilirlik ve Multimedya
Yayımcı: HEDEF Enformasyon : 26 Ekim 2021
Kategoriler
  • Internet Teknolojileri
  • Web Site
Etiketler
  • içerik
  • tasarım
  • teknik
okunabilirlik ve multimedya

okunabilirlik ve multimedya

Web siteniz, markanızın kimliğini yansıtır ve potansiyel müşterilerinize markanız hakkında bilgi verir. Bu yüzden web sitenizde yer verdiğiniz içerikler ve onları nasıl sunduğunuz önemlidir. İçerikler herhangi bir yerden kopyalanmamalı, özgün olmalı ve sunulan içerik rahat okunabilir olmalıdır. Okunabilirliği yüksek olan içerikler, hem web sitesini ziyaretçileriniz tarafından hem de Google yapay zekâsı tarafından daha anlaşılır şekilde okunur. Kolay anlaşılan içerikler de web sitenizin görünürlüğünün artmasında etkili olur.

Peki bunu nasıl yapabilirsiniz? Öncelikle, web sitenize ve hedef kitlenize uygun içerikler oluşturmalısınız. Eğer hedef kitlenizin içinde uzun metinler okumayı sevmeyen kullanıcılar varsa, detaylı yazılar yazmamalısınız. Bu yüzden anlamlı ve kısa cümleler kurabilirsiniz. Anlamı genelde bilinmeyen kelimeleri kullanmaktan kaçınmalısınız.

Metinlerimizi Nasıl Oluşturmalıyız?

Okunabilirlik skorları, kullanılan kelimelerin ve cümlelerin adedi, içerdiği komplex kelimeler ve 0-100 arasında okuma kolaylığı gibi kriterlerden oluşmaktadır. Kullanılacak kreatifler, anlaşılması daha güç olan anlatımları destekleyecek şekilde tasarlanmalıdır ve içerikteki yazıdan belirgin şekilde ayrılmalıdır. Bu ayrımlar çerçeveler ve boşluklardan yararlanarak ilk bakışta fark edilmelidir. Segmentlerden oluşan içeriklerde; segmentleri destekleyen ve ifade eden ikon ya da küçük fotoğraflardan yararlanılmalıdır.;

Multimedya Öğeleri

Bunun dışında kullandığınız multimedya öğelerine de dikkat etmelisiniz. Öncelikle içerik yapısında göre ne tür kreatiflere ihtiyaç olduğu belirlenmeli. Bunlar “png, jpg, gif” formatlarında tercih edilmeli, içerik akışına göre ikon ve/veya içeriği açıklayan görseller olarak kullanılabilir. Öğeler içeriğinizle bağdaşmalıdır. Kullanılan her bir görselin SEO tanımları tam olmalıdır. Görsel adı, alt etiketi, tanım etiketi, alternatif yazısı, genişlik ve yükseklik değerleri tanımlanmış ve Google tarafından istenilen formatta olmalıdır.

İçeriklerinizi hem arama motorlarına hem insanlara sunuyorsunuz. Eğer sadece arama motorlarına bir içerik sunarsanız, içeriğiniz hedef kitleye ulaşsa bile istenilen sonuç elde edilemeyebilir. Eğer arama motorlarını dikkate almadan içerik oluşturursanız da harika bir içeriğe sahip olsanız bile bu içerik kullanıcılara ulaşamayabilir. Bu yüzden her ikisini de dikkate alarak dengeli bir içerik sunmak çok önemli olmaktadır.

Paylaş
25

İlgili İçerikler

E-Tİcarette Yazılım Türleri

E-Tİcarette Yazılım Türleri

29 Eylül 2023

E-Ticaret İçin Hazır Scriptler ve Özel Yazılımlar


Devamını Oku
Nodejs Nedir

Nodejs Nedir

22 Haziran 2023

Node.Js


Devamını Oku
Chat GPT nedir

Chat GPT nedir

6 Haziran 2023

ChatGPT


Devamını Oku
Hızlı Erişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim
Eğitimler
  • Sertifikalı Eğitimler
  • Kurumsal Eğitimler
Yazılım Hizmetleri
  • Kurumsal Yazılım
  • Mobil Uygulama
  • E-Ticaret Entegrasyonları
Web Site Hizmetleri
  • Kurumsal Web Site
  • E-Ticaret Hizmetleri
  • Opencart Yazılım
Dijital Pazarlama
  • Google Reklam
  • Sosyal Medya Reklam
  • Sosyal Medya Yönetimi
SEO
  • SEO Optimizasyon
  • SEO Analiz
  • SEOBOT

Hedef Enformasyon Teknolojileri olarak başlıca; kurumsal yazılım, mobil yazılım, e-ticaret, SEO, reklam vb. internet teknolojileri alanlarında faaliyet gösteren firmamız, hizmet yelpazesini her geçen gün arttırmaktadır. Dijital Akademi tarafında ise Satış Artırıcı Faaliyetler, Dijital Pazarlama Eğitimleri, Robotik Kodlama Eğitimleri ve Internet Teknolojileri alanlarında sertifikalı seminerler ve eğitimler düzenlemektedir...

2018-2022 © Hedef Enformasyon Teknolojileri ve Akademi Tic. Ltd. Şti.
Tüm Hakları Saklıdır.