Okunabilirlik ve Multimedya

Okunabilirlik ve Multimedya

Web siteniz, markanızın kimliğini yansıtır ve potansiyel müşterilerinize markanız hakkında bilgi verir. Bu yüzden web sitenizde yer verdiğiniz içerikler ve onları nasıl sunduğunuz önemlidir. İçerikler herhangi bir yerden kopyalanmamalı, özgün olmalı ve sunulan içerik rahat okunabilir olmalıdır. Okunabilirliği yüksek olan içerikler, hem web sitesini ziyaretçileriniz tarafından hem de Google yapay zekâsı tarafından daha anlaşılır şekilde okunur. Kolay anlaşılan içerikler de web sitenizin görünürlüğünün artmasında etkili olur.

Peki bunu nasıl yapabilirsiniz? Öncelikle, web sitenize ve hedef kitlenize uygun içerikler oluşturmalısınız. Eğer hedef kitlenizin içinde uzun metinler okumayı sevmeyen kullanıcılar varsa, detaylı yazılar yazmamalısınız. Bu yüzden anlamlı ve kısa cümleler kurabilirsiniz. Anlamı genelde bilinmeyen kelimeleri kullanmaktan kaçınmalısınız.

Metinlerimizi Nasıl Oluşturmalıyız?

Okunabilirlik skorları, kullanılan kelimelerin ve cümlelerin adedi, içerdiği komplex kelimeler ve 0-100 arasında okuma kolaylığı gibi kriterlerden oluşmaktadır. Kullanılacak kreatifler, anlaşılması daha güç olan anlatımları destekleyecek şekilde tasarlanmalıdır ve içerikteki yazıdan belirgin şekilde ayrılmalıdır. Bu ayrımlar çerçeveler ve boşluklardan yararlanarak ilk bakışta fark edilmelidir. Segmentlerden oluşan içeriklerde; segmentleri destekleyen ve ifade eden ikon ya da küçük fotoğraflardan yararlanılmalıdır.;

Multimedya Öğeleri

Bunun dışında kullandığınız multimedya öğelerine de dikkat etmelisiniz. Öncelikle içerik yapısında göre ne tür kreatiflere ihtiyaç olduğu belirlenmeli. Bunlar “png, jpg, gif” formatlarında tercih edilmeli, içerik akışına göre ikon ve/veya içeriği açıklayan görseller olarak kullanılabilir. Öğeler içeriğinizle bağdaşmalıdır. Kullanılan her bir görselin SEO tanımları tam olmalıdır. Görsel adı, alt etiketi, tanım etiketi, alternatif yazısı, genişlik ve yükseklik değerleri tanımlanmış ve Google tarafından istenilen formatta olmalıdır.

İçeriklerinizi hem arama motorlarına hem insanlara sunuyorsunuz. Eğer sadece arama motorlarına bir içerik sunarsanız, içeriğiniz hedef kitleye ulaşsa bile istenilen sonuç elde edilemeyebilir. Eğer arama motorlarını dikkate almadan içerik oluşturursanız da harika bir içeriğe sahip olsanız bile bu içerik kullanıcılara ulaşamayabilir. Bu yüzden her ikisini de dikkate alarak dengeli bir içerik sunmak çok önemli olmaktadır.