• Bize Ulaşın
  • +90 212 982 75 10
  • info@hedefenformasyon.com.tr
HETAHETAHETAHETA
  • Ana Sayfa
  • Yazılım
    • Heta+ Kurumsal Yönetim
    • Robotik Süreç Otomasyonu (RPA)
    • Kurumsal Yazılım
    • Özel Yazılım
    • Mobil Uygulama
    • Entegrasyon Hizmetleri
  • Dijital Pazarlama
    • GOOGLE Reklam
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • Sosyal Medya Reklam
  • Web Çözümleri
    • Kurumsal Web Çözümleri
    • E-Ticaret Çözümleri
    • Opencart E-Ticaret
  • SEO
  • SEO Analiz
  • Kurumsal Çözümler
    • Marka Tescili
    • KVKK Hizmetleri
  • Blog
  • Hakkımızda
  • İletişim
✕

Popüler Dijital Pazarlama Stratejileri

  • Ana Sayfa
  • Blog
  • BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
  • Popüler Dijital Pazarlama Stratejileri
Yayımcı: HEDEF Enformasyon : 4 Kasım 2022
Kategoriler
  • BİLGİ TEKNOLOJİLERİ
  • Internet Teknolojileri
  • Marketing
  • Sosyal Medya
  • Sosyal Medya Reklam
Etiketler
  • Facebook
  • içerik
  • Instagram
  • marketing
  • seo
  • sosyal medya
Popüler Dijital Pazarlama Stratejileri

Popüler Dijital Pazarlama Stratejileri

En çok kullanılan dijital pazarlama stratejilerini neler olduğunu anlatmadan önce, dijital pazarlamanın ne anlama geldiğini hatırlayalım.

Günümüzde birçok kişi, kurum ve kuruluş ürün ve hizmetlerini hedef kitlelerine tanıtmak ve marka değeri kazanmak için reklam yapmak istemektedir. Bunun en büyük sebeplerinde biri çağımızda gelişmiş ve her geçen gün gelişmeye devam eden teknolojik olanaklardır. Hemen hemen herkesin kullanıyor olduğu telefon, bilgisayar, tablet gibi akıllı cihazlardaki platformlar, birey düzeyinde tüketicilere erişmenin en pratik yollarından biri olarak karşımıza çıkmaktadır. 

Kısaca “Dijital pazarlama”; geleneksel pazarlama kavramlarının dijital araçlar aracılığı ile internet ortamında sergilenmesidir diyebiliriz. İnternetin erişim gücü ve 20. YY başında mobil teknolojinin yaygınlaşmasıyla geleneksel pazarlama anlayışının değişmesi sonucu doğmuştur.

Firmaların tanıtım yapmak istediği ürün ve hizmetleri için, bir dizi dijital pazarlama stratejisi oluşturması oldukça önemlidir.

Dijital pazarlamada stratejik basamakları oluştururken hangi kitleye hitap edildiği en önemli kavramlardandır. Hedef kitle belirlendikten sonra söz konusu kitleye hangi araç ve platformlar aracılığı ile ulaşılacağı planlanmalı ve kitleyi harekete geçirici stratejiler üzerinde durulmalıdır.

Doğru planlanmış dijital pazarlama faaliyetlerinin zaman, bütçe ve kaynak bakımından optimum düzeyde verim sağlayacağı unutulmamalıdır.

En Çok Kullanılan Dijital Pazarlama Stratejileri Nelerdir?

Profesyonel düzeyde planlanan dijital pazarlama projeleri dışında; ürün ve hizmetlerini kitlelere tanıtmak isteyen firma ve tüzel kişiliklerin sıkça kullanmış olduğu kanallardan bazıları şunlardır:

Sosyal Medya Pazarlaması

Sosyal medya pazarlaması, içerik pazarlaması ve sponsorlu tanıtım kanalları olarak karşımıza çıkan ile 2 temel faaliyetten oluşmaktadır.

İçerik Pazarlaması

Sosyal medyada ürün ve hizmet sağlayıcıların, sektörleri ile ilgili veya hedef kitlelerininin ilgisini çekecek organik içerikler oluşturmasıdır. Oluşturulan içeriğin özgün olması önemlidir. Kitle ile etkileşimi sağlamak, ilgiyi canlı tutmak ve bu sayede hizmetlerine talep oluşturmak hedeflidir.

Sponsoru İçerikler

Sosyal medya reklam arayüzleri aracılığı ile gerçekleştirilir. Öne çıkarılacak veya tanıtımı yapılacak içerikler, gösterim başına ücretlendirilerek; davranış modellerinden belirlenmiş kriterler rehberliğinde seçilmiş olan hedef kitleye gösterilmesi ile talep oluşturma amaçlanır.

Arama Motoru Pazarlaması

Adından da anlaşılacağı üzere arama motoru kullanıcılarını hedefleyen bir stratejidir. SEM ve SEO olmak üzere 2 faaliyet öne çıkmaktadır.

SEM (Search Engine Marketing)

Google, Yandex, Bing vb. arama motorlarının üreticilerinin sağlamış olduğu arayüzler aracılığı ile kullanıcıların arama terimleri tetiklenerek sponsorlu reklam alanlarında tanıtım yapılması ile gerçekleşir. Google Adwords bu SEM hizmetine bir örnektir.

SEO (Search Engine Optimization)

çoğunlukla dijital pazarlama şirketlerinin faaliyetlerinden oluşan; ürün ve hizmet sahiplerine ait web sitelerin projelendirilmiş çalışmalar sonucu ilgili arama terimlerinde üst sıralarda yer alması sağlanarak kitleye ulaşmak hedeflenir.

(Örnek verirsek Google Arama kutucuğuna “e-ticaret hizmetleri” (eticaret, e ticaret vb kombinasyonlar için de geçerlidir) yazarak arama yaptığınızda Hedef Enformasyon Teknolojileri olarak; ilk beşte görüntüleniyor olmamız.)

E-Posta Pazarlaması

Mailing adı ile de bilinen e-posta pazarlamasında amaç bir tanıtım kataloğu veya hizmetlerin anlatıldığı bir e-postanın aynı anda çok sayıda kullanıcıya ulaştırılması ve bu sayede tüketicilerin harekete geçirilmesidir. Sektörel verim değişkenlik göstermekle beraber yüzde 1 ila 5 arasındadır.

Dijital Pazarlama Stratejisi Oluştururken Dikkat Etmeniz Gerekenler Nelerdir?

Öncelikle hedef kitle doğru şekilde belirlenmelidir.

Belirlenen hedef kitlenin faaliyetlerine göre hangi platformların kullanılacağı seçilmelidir.

Kullanılacak platformlardaki erişim kanalları belirlenmelidir.

Günlük paylaşım adetleri ve hangi konularda faaliyet gösterileceği planlanmalıdır.

İstikrarlı bir şekilde planlanan programa uyulmalı, hızlı bir sonuç beklenmemelidir.

Profilleriniz yaptığınız işe uygun şekild, açıklayıcı ve ulaşılabilir olmalıdır.

Olumlu müşteri yorumlarından faydalanılmalıdır.

Düzenli analiz ve takip çalışması yaparak kurgulanan stratejinin doğru yolda ilerlediğinden emin olunmalıdır.

Paylaş
55

İlgili İçerikler

E-Tİcarette Yazılım Türleri

E-Tİcarette Yazılım Türleri

29 Eylül 2023

E-Ticaret İçin Hazır Scriptler ve Özel Yazılımlar


Devamını Oku
Nodejs Nedir

Nodejs Nedir

22 Haziran 2023

Node.Js


Devamını Oku
Chat GPT nedir

Chat GPT nedir

6 Haziran 2023

ChatGPT


Devamını Oku
Hızlı Erişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim
Eğitimler
  • Sertifikalı Eğitimler
  • Kurumsal Eğitimler
Yazılım Hizmetleri
  • Kurumsal Yazılım
  • Mobil Uygulama
  • E-Ticaret Entegrasyonları
Web Site Hizmetleri
  • Kurumsal Web Site
  • E-Ticaret Hizmetleri
  • Opencart Yazılım
Dijital Pazarlama
  • Google Reklam
  • Sosyal Medya Reklam
  • Sosyal Medya Yönetimi
SEO
  • SEO Optimizasyon
  • SEO Analiz
  • SEOBOT

Hedef Enformasyon Teknolojileri olarak başlıca; kurumsal yazılım, mobil yazılım, e-ticaret, SEO, reklam vb. internet teknolojileri alanlarında faaliyet gösteren firmamız, hizmet yelpazesini her geçen gün arttırmaktadır. Dijital Akademi tarafında ise Satış Artırıcı Faaliyetler, Dijital Pazarlama Eğitimleri, Robotik Kodlama Eğitimleri ve Internet Teknolojileri alanlarında sertifikalı seminerler ve eğitimler düzenlemektedir...

2018-2022 © Hedef Enformasyon Teknolojileri ve Akademi Tic. Ltd. Şti.
Tüm Hakları Saklıdır.