• Bize Ulaşın
  • +90 212 982 75 10
  • info@hedefenformasyon.com.tr
HETAHETAHETAHETA
  • Ana Sayfa
  • Yazılım
    • Kurumsal Yazılım
    • Mobil Uygulama
    • Entegrasyon Hizmetleri
  • Dijital Pazarlama
    • GOOGLE Reklam
    • Sosyal Medya Yönetimi
    • Sosyal Medya Reklam
  • Web Çözümleri
    • Kurumsal Web Çözümleri
    • E-Ticaret Çözümleri
    • Opencart E-Ticaret
  • SEO
  • SEO Analiz
  • Blog
  • Hakkımızda
  • İletişim
  • Türkçe
✕

Sosyal Medya Görsel Ölçüleri

  • Ana Sayfa
  • Blog
  • Internet Teknolojileri
  • Sosyal Medya Görsel Ölçüleri
Yayımcı: HEDEF Enformasyon : 25 Ekim 2021
Kategoriler
  • Internet Teknolojileri
  • Sosyal Medya
Etiketler
  • sosyal medya
  • tasarım
  • teknik
Sosyal Medya Görsel Ölçüleri

Sosyal Medya Görsel Ölçüleri

Günümüzde insanların sadece an ve anılarını paylaştığı bir yer olmaktan çıkmış olan sosyal medya mecraları, her geçen gün hayatlarımızda kapladığı yeri, ticari önemini ve pazar payını artırıyor. Temmuz 2021 itibariyle Facebook, bir milyondan; Youtube ve Instagram ise iki milyondan fazla aktif kullanıcıya sahip olmaktadır. Bu mecralar, her geçen gün kullanıcı sayılarını artmakta ve farklı amaçlarla kullanılmaktadırlar. Bireysel olarak kullanıcılar, sosyal medya platformlarını yeni insanlarla tanışmak , hayatlarını kaydetmek, yenilikleri takip etmek vb. çeşitli sebeplerle kullanmaktadırlar. Tabii kitlelerin büyük oranda bu mecralarda yer alması, doğal olarak firmaların da dikkatini çekmiş bulunmaktadır. Sosyal medya pazarının diğer pazar türlerine kıyasla ekonomik olması, daha hızlı bir şekilde tüketiciye ulaşması, çift yönlü bir etkileşim ile gerçekleşmesi, ölçülebilir olması, birey ile direkt olarak iletişim sağlaması, sosyal medya kanallarını güçlü kılan etmenler olarak karşımıza çıkmaktadır.

Markalar ve Sosyal Medya

Markalar için büyük ve pandemi ile birlikte birçoğu için de yeni bir pazar olan sosyal medya, rekabetin de fazla olduğu bir yer. Bir marka, diğerlerinden sıyrılmak için içeriklerine özen göstermeli, özgün olmalı, kullanıcıların etkileşime geçeceği şekilde hayatlarına dokunmalı ve ortaya çıkan çalışmalar markanın kimliğini doğru yansıtmalıdır. Yapılan paylaşımlar, markanın kimliğini yansıtmadığı takdirde hedef kitleye ulaşmakta güçlük çekilebilir, özgün olmadığı takdirde kalitesiz bir görüntü ve duruş sergileyebilir. Özellikle Instagram gibi görsel ağırlıklı platformlarda paylaşılan görselin içeriği, hangi yöntemlerle çekildiği ya da yapıldığı, açıklama kısmında yer alan bilgiler oldukça dikkat isteyen öğelerdir. Sosyal medya aracılığıyla kurumlar, hedef kitlelerine daha hızlı ve daha az zahmetle ulaşır. Gerçekleştirilen stratejilere bağlı olarak kurumlar ve bireyler etkileri gözlemleyebilir ve analiz edebilir. Pazarın bu kadar değerli olması, sosyal medya yönetimi gibi yeni meslek dallarını da doğurmuştur. Bu yüzden günümüzde birçok firma bu mecraların kullanımında profesyonel destek dahi almaktadır.

Görsel Boyutlarının Önemi

Burada dikkat edilmesi gereken kriterler görsel boyutları ve kalitesidir. Sosyal medya platformları, görsel boyutlandırmada farklılık göstermektedir. Örneğin; gönderi (post) olarak kullandığımız bir görseli hikaye (story) kısmında kullanamayabiliriz. Bazı görseler dikey ya da yatay olduğu için söz konusu görsellere üst veya alt kısımlardan eklemeler yapmak gerekebilir. Bunun için öncesinde Photoshop, Illustrator vb. programlardan destek alınabildiği gibi; birtakım mobil uygulamalarla da bu işlem gerçekleştirilebilir. Uygun görsel boyutu kullanılmadığı takdirde paylaşılan görüntüde bozulmalar olabilir. Bu ve benzer aksiliklerin olmaması için öncesinde kullanılacak sosyal medya için boyut ayarlaması yapılmalı, sonrasında paylaşım yapılmalıdır.

Sosyal Medya Platformlarına Göre Görsel Ölçüleri

Bu işi kolaylaştırmak için ihtiyacınız olan çeşitli sosyal medya görsel ölçüleri aşağıda belirtilmiştir:

Instagram

Instagram Profil Fotoğrafı Görsel Boyutu: 110×110 piksel

Instagram Paylaşım Görseli Boyutu: 510×510 piksel / 1080×1080 piksel

Instagram Hikaye(Story) Video veya Fotoğraf Boyutu: 1080×1920 piksel

Facebook

Facebook Profil Fotoğrafı Boyutu: 180 x180 piksel

Facebook Kapak Fotoğrafı Boyutu: 828×315 piksel

Gönderi Görseli (Paylaşılan Resim): 1200×630 piksel

Etkinlik Kapak Fotoğrafı: 1920×1080 piksel

Twitter

Twitter Profil Fotoğrafı Boyutu: 400×400 piksel

Twitter Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1500×1500 piksel

Paylaşılan Görsel Boyutu: 1024×512

Linkedin

Linkedin Profil Fotoğrafı Boyutu: 400×400 piksel

Linkedin Kapak Fotoğrafı Boyutu: 1000×425 piksel

Linkedin Şirket Standart Logo Boyutu: 400×400 piksel

Linkedin Şirket Küçük Kare Logo Boyutu: 60×60 piksel

Linkedin Banner Görseli Boyutu: 646×220 piksel

Pinterest

Pinterest Profil Fotoğrafı Boyutu: 165×165 piksel

Pinterest Pano Görseli Boyutu: 222×150 piksel

Youtube

Youtube Kanal Kapak Fotoğrafı Boyutu: 2560×1440 piksel

Youtube Video Görseli Boyutu: 1280×760 piksel

Paylaş
30

İlgili İçerikler

E-Ticarete Başlarken Yapılması Gerekenler

E-Ticarete Başlarken Yapılması Gerekenler

6 Mayıs 2022

E-Ticarete Başlarken Yapılması Gerekenler – Üçüncü Kısım


Devamını Oku
E-Ticarete Başlarken Yapılması Gerekenler

E-Ticarete Başlarken Yapılması Gerekenler

22 Nisan 2022

E-Ticarete Başlarken Yapılması Gerekenler – İkinci Kısım


Devamını Oku
E-Ticarete Başlarken Yapılması Gerekenler

E-Ticarete Başlarken Yapılması Gerekenler

20 Nisan 2022

E-Ticarete Başlarken Yapılması Gerekenler – Birinci Kısım


Devamını Oku
Hızlı Erişim
  • Ana Sayfa
  • Hakkımızda
  • Blog
  • İletişim
Eğitimler
  • Sertifikalı Eğitimler
  • Kurumsal Eğitimler
Yazılım Hizmetleri
  • Kurumsal Yazılım
  • Mobil Uygulama
  • E-Ticaret Entegrasyonları
Web Site Hizmetleri
  • Kurumsal Web Site
  • E-Ticaret Hizmetleri
  • Opencart Yazılım
Dijital Pazarlama
  • Google Reklam
  • Sosyal Medya Reklam
  • Sosyal Medya Yönetimi
SEO
  • SEO Optimizasyon
  • SEO Analiz
  • SEOBOT

Hedef Enformasyon Teknolojileri olarak başlıca; kurumsal yazılım, mobil yazılım, e-ticaret, SEO, reklam vb. internet teknolojileri alanlarında faaliyet gösteren firmamız, hizmet yelpazesini her geçen gün arttırmaktadır. Dijital Akademi tarafında ise Satış Artırıcı Faaliyetler, Dijital Pazarlama Eğitimleri, Robotik Kodlama Eğitimleri ve Internet Teknolojileri alanlarında sertifikalı seminerler ve eğitimler düzenlemektedir...

2018-2022 © Hedef Enformasyon Teknolojileri ve Akademi Tic. Ltd. Şti.
Tüm Hakları Saklıdır.
TR
  • Bu sayfa için çeviri henüz mevcut değildir.
Tercihlerinizi ve önceki ziyaretlerinizi hatırlayarak size en uygun deneyimi sunmak için web sitemizde çerezler kullanıyoruz. “Kabul Et”e tıklayarak tüm çerezlerin kullanımına izin vermiş olursunuz. Ancak kontrollü onay vermek için "Ayarlar"ı ziyaret edebilirsiniz.
AyarlarTümünü Kabul Et
İzni Yönet

Gizlilik

Bu web sitesi, siz web sitesinde gezinirken deneyiminizi geliştirmek için çerezler kullanır. Bunlardan gerekli olarak sınıflandırılan çerezler, web sitesinin temel işlevlerinin çalışması için gerekli olduğu için tarayıcınızda saklanır. Ayrıca, bu web sitesini nasıl kullandığınızı analiz etmemize ve anlamamıza yardımcı olan üçüncü taraf çerezleri kullanıyoruz. Bu çerezler, yalnızca sizin izniniz ile tarayıcınızda saklanacaktır. Ayrıca bu çerezleri devre dışı bırakma seçeneğiniz de vardır. Ancak bu çerezlerden bazılarını devre dışı bırakmak, tarama deneyiminizi etkileyebilir.
İşlevsel
İşlevsel çerezler, web sitesinin içeriğinin sosyal medya platformlarında paylaşılması, geri bildirimlerin toplanması ve diğer üçüncü taraf özellikleri gibi belirli işlevlerin yerine getirilmesine yardımcı olur.
Performans
Performans çerezleri, ziyaretçiler için daha iyi bir kullanıcı deneyimi sunmaya yardımcı olan web sitesinin temel performans indekslerini anlamak ve analiz etmek için kullanılır.
Analitik
Analitik çerezler, ziyaretçilerin web sitesiyle nasıl etkileşime girdiğini anlamak için kullanılır. Bu çerezler, ziyaretçi sayısı, hemen çıkma oranı, trafik kaynağı vb. metrikler hakkında bilgi sağlamaya yardımcı olur.
Reklam
Reklam çerezleri, ziyaretçilere alakalı reklamlar ve pazarlama kampanyaları sağlamak için kullanılır. Bu çerezler, web sitelerinde ziyaretçileri izler ve özelleştirilmiş reklamlar sağlamak için bilgi toplar.
Diğer
Diğer kategorize edilmemiş çerezler, analiz edilmekte olan ve henüz bir kategoride sınıflandırılmamış çerezlerdir.
Zorunlu
Bu çerezler web sitesinin düzgün çalışması için kesinlikle gereklidir. Web sitesinin temel işlevlerini ve güvenlik özelliklerini anonim olarak sağlar.
SAVE & ACCEPT