“Google Benim İşletmem” anlamına gelen “Google My Business” profili; işletmenizin kolaylıkla kullanıcılar tarafından bulunmasını sağlayan ve Google ‘da görüntülenen işletme bilgilerinizi yönetebildiğiniz ücretsiz bir Google servisidir. Ücretsiz ve kullanımı oldukça kolay olan Google My Business, işletmenizin Google arama sonuçları ve haritalarda listelenmesini sağlayan bir çok özelliğe sahiptir. Bu özellikleri sayesinde; lokal bazda Google ’da daha görünür olabilir ve yeni müşteriler edinebilirsiniz. Bununla birlikte; haritalar sayesinde, potansiyel müşterilerin işletmenize daha kolay bir şekilde ulaşmalarını da sağlamış olursunuz.
Ancak size Google My Business ile ilgili kötü bir haberimiz var! Geçtiğimiz günlerde Google tarafından yapılan bir açıklamada, ilerleyen zamanda Google ‘ın bu servisini de kullanımdan kaldıracağı açıklandı. Ancak kullanıcı ihtiyaçlarını göz ardı etmeyeceklerini ve sadece “Haritalar” üzerinden kullanımının devam ettirileceği yönünde bir bilgi de eklendi. Yine de o zamana kadar hala faal olan ve etkili bir hizmet olacaktır.
Search Console; Google tarafından sunulan, kullanıcıların site trafiğini ölçmelerine, anahtar kelime performansını izlemelerine, sorunları düzeltmelerine ve web siteleri hakkında Google ‘dan mesajlar almalarına yardımcı olan ücretsiz bir web analiz aracıdır. Google Search Console sayesinde; arama sonuçlarında sitenizin hangi kelimelerde kaçıncı sırada yer aldığını, sitenizden verilen bağlantıları, Google tarafından yapılan taramalarda tespit edilen hataları ve bu hataların çözüm yollarını bulabilirsiniz. Bu özellikleri sayesinde ise SEO çalışmalarınızı sağlıklı bir şekilde gerçekleştirebilir ve sitenizin hangi noktalarda yüksek performans gösterdiğini kolaylıkla görebilirsiniz.
Google Adwords olarak bilinen, yeni adıyla Google ADS; Google’ın arama sonuçlarında reklamlarınızı göstermenizi sağlayan, internet reklamlarının kaç kez görüntülendiği ve nasıl bir maliyet oluşturduğu konularında istatistiksel bilgiler sunan, bir dijital pazarlama ve reklam aracıdır. Özetle bir SEM (Search Engine Marketing) aracıdır.
Genellikle tıklama başı maliyet prensibi ile çalışır ve ürün, mal veya hizmetlerinizi potansiyel müşterilerinize ulaştırmaya yardımcı olur.
Pazaryeri (marketplace); satıcıları alıcılarla buluşturan (C2C), e-ticareti kolaylaştıran çevrimiçi bir alışveriş platformudur. Genellikle elektronik pazar yeri olarak bilinmekte ve web sitesi yöneticisi tarafından hizmete açılmaktadır. Şirketler, ürün ve hizmetlerini satın almak isteyen müşterilere ulaşmak için çevrimiçi pazaryerlerini kullanır. Çevrimiçi pazar yerlerine örnek olarak; Trendyol, Hepsiburada, N11, ÇiçekSepeti, Gittigidiyor ve Amazon verilebilir. Pazaryerinin en büyük avantajları; uluslararası pazaryerleri ile ihracat yapmanızı sağlar, kullanılabilirlik, stok seviyeleri ve fiyatlarda şeffaflık yaratır.